Tela, BBQ en straatkinderen vangen - Reisverslag uit El Progreso, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu Tela, BBQ en straatkinderen vangen - Reisverslag uit El Progreso, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu

Tela, BBQ en straatkinderen vangen

Door: sanja en david

Blijf op de hoogte en volg sanja en david

11 Maart 2004 | Honduras, El Progreso

Hallo!

We zijn inmiddels weer ruim een week verder en hebben al weer best wat meegemaakt. In eerste plaats hebben we het nog steeds naar onze zin en is alles goed met ons.

Vorige week zondag was het gas op en waren we vergeten om nieuw te halen. Dus hebben we besloten om maar te gaan bbq-en. Daaf en ik zijn op jacht gegaan naar houtskool en met wat stenen hebben we een heuze bbq in elkaar geflanst. Het was een heerlijke afwisseling van alle bonen en rijst (zie ook de fotos).
Van het weekend zijn we met Nicky en Annie naar Tela gegaan. Tela is een kleine stad aan de oceaan, erg schattig. We hebben een hotelletje genomen en op zaterdag hebben we een excursie gedaan. We zijn gaan kayaken in punto isopo, een natuurreservaat. We kregen allemaal een kayak en moesten de gids volgen, de zee op! De zee was best wel wild en toen er een grote golf kwam lagen zowel annie en Nicky als daaf en ik onderste boven. Gelukkig zaten alle waardevolle spullen bij de gids in de boot en droegen we een zwemvest. Helaas is bij het omslaan mijn kersvers aangeschafte, voor hondurese begrippen dure pet ten onder gegaan...snik. Ik heb hem ongeveer 10 minuten op gehad in totaal. De tocht was het echter allemaal waard want toen we van zee af kwamen gingen ze de rivier op en hebben we apen, een aligator(tje) en heel veel vlinders en vogels gezien. We gingen heel diep het oerwoud in. Op een gegeven moment besloot een best wel erg grote spin om over mijn been te lopen. Ik heb me heel dapper gedragen en heb hem zonder al te veel gegil verwijderd. Vonden we heel dapper van mij... Na de tocht hebben we geluncht in een klein dorpje aan het strand, melk uit een kokosnoot gedronken en heerlijk gerelaxed. Ons eerste echte middagje aan het strand. We hebben er wel voor moeten boeten, want ondanks het insmeren zijn we allebei behoorlijk verbrand. Ik kwam erachter dat ik vergeten was mijn handen en voeten in te smeren, geen fijn gevoel.

De volgende dag zijn we naar het strand huis van george mealer (directeur van proniño) gegaan. Hij was daar met een groep van 34 amerikanen die anderhalve week in La montaña logeren en daar nieuwe lokalen en zo bouwen. Het was best wel lachen, want het zijn typische amerikanen. Ze hadden echter heel veel eten en drinken (bier) mee genomen, dus hebben we ons zelf lekker verwend. ´s middags mocht ik op de jetski van george zijn zoon, en dat was super gaaf! ik vond het eerst wel eng, want hij gaat behoorlij hard (max 90 km p.u) over het water. Ik heb ook zelf gereden/gevaren, heel stoer! (wel beetje eng).

Deze hele week blijven we in La Montaña, om de amerikanen te helpen. David helpt ze met koken en ik met vertalen. Ze zijn erg aardig en er valt goed met (en om) ze te lachen. Van father joe, de priester die het georganiseerd heeft, moet alles gebeuren met gepurificeerd water, zelf het water dat je daarna gaat koken, etc. Ook moeten we de schone borden opnieuw afwassen omdat ze misschien niet met gepurificeerd water zijn afgewassen! erg amerikaans.

Vanmiddag hadden we eigenlijk een dagje vrij omdat we gister nacht in las flores zijn blijven slapen. We zaten even gezellig wat te eten toen we een van de kinderen uit las flores zagen die die ochtend ontsnapt was (helaas zijn er 6 kids ontsnapt, 2 weer gevonden). Wij dus gauw opgestaan van tafel en het kind in zijn nekvel gegrepen. Het moet een vreemd gezicht geweest zijn, 2 ´´gringo´´s die een vechtend en schreeuwend straat schoffie grijpen en meevoeren. De omstanders leken het echter te begrijpen en we werden van alle kanten aangemoedigd en goedkeurend toegesproken. Go Gringo! Go! Haal hem van de straat! Was best grappig. Het jongetje vond het echter minder leuk en probeerde uit alle macht te ontsnappen. Een maal op kantoor hebben we Nicky opgeroepen over de radio en ebben we hem, met zijn tweeen in bedwang houdend op de achter bank, weer terug gebracht. Onze eerste keer een kind van de straat plukken was succesvol verlopen.

We hebben vast nog heel veel meer meegemaakt, maar dat weet ik nu zo gauw ff niet meer. Ik ga gauw de foto´s uploaden en dan lekker naar huis, want al met al was het een hectische dag. Helaas heb ik niet alle foto´s bij me, sommige staan op het andere kaartje, dat ik vergeten ben. Die komen later dus nog een keer.

Dag allemaal!

dikke kus en knuffels,

san en daaf

  • 11 Maart 2004 - 19:12

    Bas:

    Heeeey... leuke foto's (en verhaal) klinkt allemaal erg relaxed daar op het zuidelijk halfrond. Jullie zijn goede gringo's als ik dat zo lees... kijk uit voor de muchachos... ( als ik dat goed schrijf...)

  • 11 Maart 2004 - 20:36

    Pieter:

    hey jongens leuk weer wat te horen.

  • 12 Maart 2004 - 23:12

    Herman:

    Herman
    12 Mar 2004 13:35 uur

    Wat een avonturen! Maar jullie staan je mannetje/vrouwtje wel zo te lezen. Ben benieuwd naar de fotos :)



    Herman
    12 Mar 2004 13:36 uur

    wat een mafketel die priester trouwens... *blech* - Wauw wat een paradijselijk strandje! Daar horen spinnen helaas ook wel bij ja :)

  • 13 Maart 2004 - 09:32

    Carla:

    You both look you are having lots of fun! love the photo of David in the Jungle! greetings to you both from your Cousin in Sydney!

  • 13 Maart 2004 - 11:06

    Pien:

    Wat een leuke foto,s!Ben heel benieuwd naar de anderen.Ben blij dat jullie t zo naar je zin hebben en veel ondernemen! veel groetjes van de hele familie en vooral van oma. xxxxxxx PIEN

  • 15 Maart 2004 - 12:58

    Krista:

    Hallo, wat leuk dat jullie bij Proniño werken en meehelpen enzo! Ik wou er ook heen maar was nog te jong(17), over een paar jaartjes dan maar! Ben ondertussen wel bezig met het organiseren van een benefietconcert voor Homeless Child! :-) Veel plezier en succes! Groetjes Krista

  • 15 Maart 2004 - 19:48

    Pien:

    Hoe is het eigenlijk met jullie bed afgelopen? Hebben jullie nu een kuil vol termieten? xxxx Pien

  • 17 Maart 2004 - 05:22

    Angela:

    he sanja en david,
    Gave website man! Ik heb helaas geen tijd om alles te lezen, maar de fotos zien er goed uit!! Heel veel plezier daar nog en we mailen! kus angela

  • 19 Maart 2004 - 17:54

    Aaf:

    wat een spannende gebeurtenissen zeg. Nu jullie surviven heel behoorlijk denk ik zo.... termieten, enge spin, woest water or whatever.......Wensen jullie voor de verdere tijd nog veel (ont) en -spannende avonturen, leuke werkzaamheden en fijne vriendschappen toe. tot mails en by the way, ik kreeg 2 x hetzelfde bericht toegestuurd, is nu ook weer niet nodig. liefs, Aaf

  • 19 Maart 2004 - 18:02

    Nog Es Aaf:

    ook nog dit: schitterende foto's die een goed beeld geven van jullie leven daar; ook mooie natuurfoto's en San en Daaf, jullie zien er heel goed uit!!!!

  • 19 Maart 2004 - 23:02

    Rene Jameson:

    He dappere dodo's !

    Heel goed dat jullie zo je avontuurlijkheid en inzet voor een goed doel combineren.
    Zo te zien en te lezen nemen jullie ook genoeg tijd voor jezelf, bravo!
    (Ook filantropie heeft immers zijn beperkingen).

    Ik mis overigens een beetje fotos van de kids zelf ..is daar een reden voor?
    En ook: zijn 't zowel jongens als meisjes die snuiven, of vooral jongens. Zo ja, why?

    Tenslotte ook: was ook het wijwater gepurificeerd van het wij?Zo ja, whij?

    Vind 't heel jammer dat ik niet bij jullie afscheid in het Kalfje was. Ik zal daar wel een goede reden voor hebben gehad. 1'tje die me thans helaas
    volledig ontschoten is.

    Even praktisch; aangezien ik bij DHL werk kan ik voor 10-15% van de normale prijs goederen/post naar jullie (laten) verzenden. Mocht dat nodig zijn, of willen familieleden iets opsturen, neem dan contact op: 06-26042458 of r.heijt@xs4all.nl. (Zendingen van DHL-personeel worden uitvoerig gecheckt dus er kan niets 'per ongeluk' meegaan).

    Daaf, Sanja: wees voorzichtig, geniet van een mooie tijd, en vooral van elkaar!

    Rene Jameson

  • 22 Maart 2004 - 10:44

    Jalada:

    Helaas niet gelukt jullie te bellen. Had het ook verkeerd begrepen (tijd!) Was gisteren bij Aaf en Kees, heel gezellig! Moet jullie telnr. ook nog vinden. Liefs, tot later! Komt er gauw weer een nieuw verhaaltje? Kus, mama

  • 23 Maart 2004 - 17:04

    Pien:

    Wil zo graag meer horen, nou ja lezen over jullie werk.... de kinderen, het koken, jullie verdere collega s enz. DAAF oma is nu in de Boerhave kliniek opgenomen. Z e is erg beniewd naar jullie avonturen. Dikke kus, pien.

  • 23 Maart 2004 - 17:04

    Pien:

    Wil zo graag meer horen, nou ja lezen over jullie werk.... de kinderen, het koken, jullie verdere collega s enz. DAAF oma is nu in de Boerhave kliniek opgenomen. Z e is erg beniewd naar jullie avonturen. Dikke kus, pien.

  • 24 Maart 2004 - 19:36

    Pien:

    Sorry voor het dubbele bericht en de schrijffouten, ben nog steeds aan het oefenen.... verder gaat het goed met me hoor!!!!! xxxx

  • 25 Maart 2004 - 20:02

    Bregje:

    Hee San en David! Hoe gaat het met jullie? Nog steeds hard aan het werk? Hoe is het weer? En hoe zijn de kinderen? En bevalt het werk?
    Ik ben heel benieuwd! Heel veel succes in ieder geval! Enne...jullie kaartje hangt op de deur van mijn afrikaanse kamertje zodat ik hem iedere dag kan lezen! Kus Bregje

  • 28 Maart 2004 - 22:23

    Jalada:

    Niet gelukt dit weekend een nieuw stukje te schrijven? Is het te heet daar of worden jullie teveel afgebeuld? Of... zijn jullie aan het feesten...? Wij (al jullie fans en supporters) wachten met smart en horen graag meer van jullie avonturen of ergernissen. Liefs van mama

  • 28 Maart 2004 - 22:28

    Jalada 2:

    Ik zie dat er een hele foute tijd bij mijn berichtje staat. Het is nu 11.23, geen 00.23! De zomertijd is hier ingegaan. Zal de website nog niet doorhebben vrees ik. Is het tijdverschil nu dan 8 (of 6) uren? Ik snap dit soort dingen nooit zo goed! Ik ga in elk geval slapen. Morgen weer een busy day! Daaaag! Liefs, mama

  • 31 Maart 2004 - 21:07

    Pien:

    Heb zolang niets van jullie gehoord..... ik mis jullie!!!Hier is alles ok, prachtig lenteweer. Ik hoop zo, dat jullie het fijn hebben en gezond zijn.Laat gauw wat horen! xxxxx liefs Pien.

  • 02 April 2004 - 08:53

    Pien:

    Wat een maffe 1 april grap van www. waar ben jij.nu om alle foto's op z'n kop te zetten!!!! Hoop heel gauw van jullie te horen cq te lezen. ben best wel bezorgd. liefs Pien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanja en david
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 77461

Voorgaande reizen:

07 Juli 2023 - 01 Februari 2029

De reis naar Herstel

11 Februari 2018 - 14 Maart 2018

Rondreis Filipijnen (en China) met kids

13 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Rondreis Thailand met de kids 2017

17 Juli 2010 - 17 Juli 2010

de reis van ons leven!

28 Januari 2008 - 03 Maart 2008

Thailand, Cambodia, Vietnam en Laos

28 Februari 2007 - 28 Februari 2007

Rondreis Egypte

28 Augustus 2006 - 03 Oktober 2006

2006: Honduras, Belize, Mexico, Cuba en USA

14 Februari 2004 - 16 December 2004

Honduras en centraal amerika 2004

Landen bezocht: