plakken, bakken en piñatas hakken - Reisverslag uit Puerto Cortés, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu plakken, bakken en piñatas hakken - Reisverslag uit Puerto Cortés, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu

plakken, bakken en piñatas hakken

Door: sanja en david

Blijf op de hoogte en volg sanja en david

11 September 2006 | Honduras, Puerto Cortés

Hallo Allemaal,

We dachten, laten we nog maar vast snel weer een berichtje plaatsen, want we weten niet of we in Belize en Cuba nog veel toegang tot het internet zullen hebben. We zijn op dit moment in Puerto Cortes, nog net op het randje van Honduras.
Vanochtend zijn we eindelijk na veel uitstellen uit Progreso vertrokken. De laatste daagjes met de kids waren erg leuk. David is wederom gezwicht onder druk van de kids en heeft zowel in Las Flores als ook in La Montaña gekookt. In Las Flores echte hondurese ´pastellitos´ ala David (inclusief spaghetti en chilisaus!)en In La Montaña kregen ze hamburgers.

Iedere keer als we langs komen en we hebben de camera bij ons, worden we door tientallen kinderstemmentjes en handjes gesmeekt en gedwongen om een foto te maken, en nog een, en nog een... en nu een van ons samen! en nu ik... nee, nu ik... en ga zo maar door. Je zou het misschien niet verwachten maar de kids zijn dol op fotos en zijn inmiddels al voleerde fotomodellen geworden. Omdat ze normaal alleen meestal niet meer van de foto te zien krijgen dan de preview op het lcd schermpje hebben we besloten van ieder kind een foto te maken en die af te drukken(dat kan tegen woordig ook in high-tech progreso!) om aan hen te geven. In Las Flores had ik er heel optimistisch een leuke, pedagogische activiteit van gemaakt: plak je foto op een papier en schrijf, plak of teken dingen over jezelf er om heen. De activiteit werd vol enthousiasme ontvangen en na een uurtje werken leek het of er een wervelstorm door het lokaal was gegaan. Ik was even vergeten hoe 35 enthousiaste kinderhandje en vooral stemmetjes tegelijkertijd ook alweer klonken... Die picaro´s kids zijn een eitje als ik straks weer aan het werk moet...;)
Maar goed, de volgende dag op La Montaña besloot ik toch maar in wat kleinere groepjes gewoon eerst fotolijstjes te gaan knutselen...

Zaterdag hadden we in beide centra afgesproken om afscheid te nemen, dus gingen we ´s ochtends naar Las Flores waar we een uitgebreid afscheid kregen alsof we er weer een jaar geweest waren. Compleet met kaartjes en toespraken. In La Montaña ging het rustiger aan en inmiddels hadden we ook besloten om tóch nog maar weer ook zondag ochtend even langs te gaan in Las Fores. Daar waren nl alle kinderen verzameld voor `dia del niño´ oftewel `kinderdag´. Een feestad die hier heel serieus wordt aangepakt. Daar konden we dus nog even meegenieten van de piñatas en ander feest gedruis en in een keer afscheid nemen van ongeveer 80 kinderen en 20 educators etc. Je kunt je wel voorstellen dat het lastig weg komen was.

Inmiddels zitten we dus zoals al gezegd in Puerto Cortes. Morgen nemen we een, zoals we net gezien hebben, veel te klein en niet zee waardig speedbootje over de caribische zee naar Belize, waar we hopelijk eindelijk eens lekker op het strand kunnen gaan liggen zoals dat hoort op vakantie!

Nou, dat brengt alles en iedereen denk ik weer redeljk bij.

un beso grande y un abrazo fuerte de

David en Sanja

• 11 September 2006 - 09:06

Bregje:

Hoi San en daaf!
    Jeetje wat klinkt dat leuk zeg! Beter hadden jullie het je niet voor kunnen stellen waarschijnlijk! Wat geweldig dat jullie zo fijn ontvangen werden en ook weer een heel afscheid kregen enzo. En jullie hebben niet stil gezeten in de tijd dat jullie er waren zo te lezen. Geniet van de vakantie die er nu aankomt! Lekker zonnen, je ogen uitkijken en een beetje relaxen he!!
    Kus van Bregje

• 11 September 2006 - 15:49

Marieke T.:

Hoi,
    Wat een onwijs goed en leuk idee van jullie om ze een foto van zichzelf te geven!
    Geniet van jullie vakantie!
    Groetjes,
    Marieke

• 11 September 2006 - 21:05

Jalada:

Hallo San en Daaf,

Watleuk weer jullie belevenissen te lezen en alle foto's erbij! Jij staat er leuk op San met dat ene jongetje.
    Hoop dat het goed gaat in dat bootje! Nu maar lekker genieten van het reizen. Ik heb het helaas in mijn rug en lig plat. Dank zij mijn laptop kan ik toch even reageren.
    Liefs en kus van mama

• 11 September 2006 - 21:27

Pien:

Dat was alvast`n fantastische tijd in Honduras!! Nu op naar het volgende avontuur, ik hoop dat jullie droog en heelhuids aankomen in Belize en genieten van `n paar fijne stranddagen.
    heel veel liefs van mam.xx

• 14 September 2006 - 13:12

Angela:

hey San en Daaf!

Leuk stukje! Het klinkt alsof jullie volop genieten en dat hebben jullie natuurlijk ook verdiend! Nu wat rust en ontspanning, strand en coctails! Nog heel veel plezier daar en ik kijk weer uit naar alle verhalen! xx

• 15 September 2006 - 06:56

Marianne:

hallo san en daaf
    wat ziet het er allemaal heerlijk uit zeg!
    mooie kindertjes!
    eindelijk hebben we hier in NL ook mooi weer...
    veel plezier nog de komende weken.
    groetjes Marianne