San haar eerste baan! - Reisverslag uit El Progreso, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu San haar eerste baan! - Reisverslag uit El Progreso, Honduras van sanja en david Goddijn-Kort - WaarBenJij.nu

San haar eerste baan!

Door: sanja en david

Blijf op de hoogte en volg sanja en david

22 Juni 2004 | Honduras, El Progreso

Lieve allemaal!

Al een tijd lang denken we: morgen gaan we weer een berichtje plaatsen... Maar iedere keer wilden we weer even wachten tot we nog iets meer nieuws hadden of nog zekerder van onze zaak waren. Nou goed, hier is dan eindelijk weer een berichtje!

Het belangrijkste nieuws dat we te melden hebben is dat we nog 3 MAANDEN LANGER BLIJVEN!!! Eigenlijk hadden we gepland om rond deze tijd uit Progreso weg te gaan en nog 2 maanden rond te gaan reizen. We vinden het werk echter zo leuk dat we echter besloten hebben nog langer te blijven. We zagen er al een tijdje tegen op om weg te gaan en iedereen, en vooral de kinderen, te moeten achter laten. We hadden het gevoel dat we hier nog niet helemaal klaar waren en dat we nog heel veel zouden kunnen doen. Gelukkig bleek niet veel later dat ze dat hier ook vonden, want George vroeg ons of niet nog wat langer wilden blijven. We legden uit dat we dat wel heel graag wilden, maar dat we ons dat financieel niet konden veroorloven helaas. Daar bleek wel wat op te vinden te zijn en nu blijven we nog 3 maanden niet als vrijwilligers, maar als betaalde medewerkers. Ik wordt aangenomen als psycholoog en david om kookles en misschien computerles, te geven. Jawel, jullie lezen het goed, San heeft haar eerste echte baan als psycholoog binnen!!! Hoera! Ik vind het erg leuk, vooral omdat ik nu ook meer werk als psycholoog, dus in beide centra, zal gaan doen. Ik zal dus niet meer alleen in La Montaña werken.

Omdat het vrijwilligershuis veel te duur is voor ons (we krijgen een lokaal salaris van respectievelijk 100 en 150 euro per persoon per maand), zijn we de afgelopen week op zoek gegaan naar een apartementje voor onszelf. Na veel zoeken hebben we nu eindelijk iets gevonden. Het is een heel leuk apartementje vlak aan het centrale park. Omdat we heel graag in het centrum wilden wonen (veiliger en makkelijker zo zonder auto), is het helaas wel wat boven ons budget uitgevallen (100 euro per maand, zeg maar david zijn maand salaris). Het is echter wel heel mooi en we denken dat we er heel lekker kunnen wonen, wat ook heel belangrijk is. Op 1 juli kunnen we er als het goed is in en dan begint ons werk ook oficieel.

Tot die tijd nemen we het er nog even van en gaan we lekker op vakantie... WE gaan een weekje naar Utilà, een van de Bay-Islands. Het schijnen hele mooie bounty-achtige eilanden te zijn. Nog ff relaxen dus en ook nog een beetje mijn verjaardag vieren.

Mijn verjaardag heb ik trouwens ook al uitbundig gevierd hoor, de afgelopen dagen (maar je kent mij, hoe meer feest, hoe beter!). Zaterdag de 19e zijn we met Nicky, Bas en Esther (twee nederlanders) naar Tela gegaan om daar mijn verjaardag te vieren. We waren niet de enige die dat idee hadden (nou ja, min of meer...), want alle hotels bleken vol omdat er carnaval bleek te zijn! Het hele dorpje stond op zijn kop met parades, vuurwerk en heel veel muziek! Dat hadden ze nou echt niet hoeven doen hoor.. Na een uur zoeken heeft Bas ons getrakteerd op een heel mooi, duur hotel, het enige waar nog plek was. Dat was dus wel een super verjaaradgskadootje (anders hadden we nl terug gemoeten..). 'S avonds hebben we tot diep in de nacht (01.30 noemen wij tegen woordig diep in de nacht...) gedanst en gefeest. Om 00.00 uur werd ik ineens door de presentator op het podium geroepen en door heel het publiek gefeliciteerd. Als tegen prestatie wilde de presentator wel een zoen natuurlijk...dus zo begon ik mijn 26e levensjaar met het zoenen van een hondurees!(niet heel erg aan te raden trouwens). De volgende dag zijn we brak weer richting huis gegaan en zijn david en ik nog lekker uit eten geweest met zijn tweetjes. Ik voelde me helemaal jarig toen mama en nirava zelfs nog even belden! Heel leuk om jullie stemmen weer even te horen!
De volgende dag hebben we `s ochtends mijn verjaardag gevierd in Las Flores en 's middags in La Montaña. Het was erg gezellig en er werd zo`n beetje gevochten om de nederlandse vlaggetjes die we op ieder stukje taart hadden gestoken. Zie ook de foto`s.

Op dit moment zitten we in een internet cafe, nog ff de laatste dingetjes te doen voor we zo naar de eilanden vertrekken, lekker op vakantie! Helaas kregen we net te horen dat onze werkvergunning toch weer nog niet helemaal rond is, maar dat zal wel goed komen. Zo gaan de dingen hier. Nog even voor de duidelijkheid: We hebben dus een contract voor 3 maanden hier en dan gaan we daarna als het goed is nog reizen. Wanner we terug komen is dus nog niet helemaal zeker, maar zeg maar over 5 maanden denken we nu.

Iedereen die ons weer blij gemaakt heeft met allerlei leuke dingen in het pakje: heel erg bedankt, we vonden het echt super leuk! Ook iedereen bedankt voor jullie lieve (verjaardags) emails en kaarten!
Ik ga er nu een eind aan breien want we willen op vakantie!

Dikke kus van San en Daaf!

  • 23 Juni 2004 - 15:21

    Aaf:

    Jeetje, geweldig San! Van harte proficitiat met je aanstelling tot psychologe!!! Hopenlijk komt gauw de verblijfsverguning in orde.Wat leuk te lezen dat je middenin de carnaval terecht kwam op je verjaardag, da's pas echt feesten he. Heel veel succes en plezier verder samen met Daaf uiteraard!!! Liefs van Aaf en Kees.

  • 25 Juni 2004 - 20:57

    Pien:

    Daaf en San, van harte gefeliciteerd met jullie aanstelling!Ben zo trots op jullie.
    Heel veel succes.
    Big hug, Pien.

  • 28 Juni 2004 - 11:56

    Jose:

    hoi daaf en sanja . eindelijk een berichtje van mij. ik heb genoten van alle fotos en jullie avonturen. ben jaloers op jullie en vind het tegek wat jullie doen. wens jullie veel succes met nieuwe banen en veel woonplezier.maar vooral geniet van alles wat jullie meemaken. liefs van {tante} geintje jose en groets ook van erlo.

  • 30 Juni 2004 - 17:46

    Tomaz:

    Hi kanjers!
    Jullie verdienen daar bijna het zelfde maandsalaris als in 't Kalfje. Prettig geregeld.
    Beetje jammer trouwens dat jullie pas over drie maanden terug komen. Maar dat hebben de kids daar wel verdiend.
    In afwachting van uw terugkomst verblijf ik: Tomaz. En doe bij deze ook de groeten aan de kids. Latex

  • 02 Juli 2004 - 15:36

    Ronald Kleinherenbrink:

    he hier bericht van freek en ronald. zo te horen gaat het wel erg goed met jullie en nog langer blijven ook. moet zo ontzettend cool zijn om daar te zijn en david m'n respect voor je harde werken en computerles geven. ben net terug uit spanje van noord naar zuid gelopen was echt te leuk maar wel zwaar. mail snel weer heel veel plezier nog. ronald en drs.freek, jawel ben nu echt afgestudeerd!!!

  • 05 Juli 2004 - 18:50

    Birol:

    Hoi David en Sanja.Hoe gaat het met jullie?Ik ben blij dat jullie het naar je zin hebben.Leuke foto's ook.Ik mis jullie, dus ben daarom eigenlijk niet blij dat jullie nog langer blijven :) Er zijn inmiddels 4 mensen in de keuken geprobeerd in jouw plaats, de 5de is bezig. Ik heb doorgegeven dat ik vanaf 16 augustus of 2 dagen per week ga werken of stop. Wanneer zijn jullie ongeveer weer in Nederland?Hopelijk hoor ik snel van jullie. Succes verder met alles en een leuke vakantie!

    Heel veeel groetjes!

    Birol.

    p.s mijn e-mailadres is: birol_ankarali@hotmail.com

  • 22 Juli 2004 - 22:24

    Niek:

    David en Sanja,
    heel verstandig dat jullie nog even blijven! En nog betaald ook.... Doe mij zo'n baan! ;-) Wie weet zie ik jullie daar nog.
    Succes, Niek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

sanja en david
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 77439

Voorgaande reizen:

07 Juli 2023 - 01 Februari 2029

De reis naar Herstel

11 Februari 2018 - 14 Maart 2018

Rondreis Filipijnen (en China) met kids

13 Februari 2017 - 11 Maart 2017

Rondreis Thailand met de kids 2017

17 Juli 2010 - 17 Juli 2010

de reis van ons leven!

28 Januari 2008 - 03 Maart 2008

Thailand, Cambodia, Vietnam en Laos

28 Februari 2007 - 28 Februari 2007

Rondreis Egypte

28 Augustus 2006 - 03 Oktober 2006

2006: Honduras, Belize, Mexico, Cuba en USA

14 Februari 2004 - 16 December 2004

Honduras en centraal amerika 2004

Landen bezocht: